הקליניקה

בריאות טבעית

בקליניקה אנו מציעים תוכנית החלמה –
טיפול מותאם באופן אישי הכולל ליווי מקצועי

במסגרת התוכנית , מגיעים לפגישה אישית הכוללת אבחון וטיפול , מקבלים הדרכה לפתרון דרך להחלמה וליווי מקצועי לתקופה.

לבדיקת התאמתך לתוכנית – פנו אלינו

מה היא בריאות טבעית

שיטת הבריאות הטבעית פועלת עפ"י העקרון היסודי ש"אין מחלה ללא סיבה, ואין ריפוי ללא הסרת הסיבה".

הסיבה הכללית לכל התחלואים כולם הינה 'הפרת חוקי הטבע' ברמת הגוף והנפש, כגון: תזונה לא בריאה, חוסר בשעות שינה, מתחים נפשיים מתמשכים וכו', ואילו הריפוי של כל התחלואים הוא 'שיבה לחוקי הטבע'.

המעבר לאורח חיים בריא מאפשר לגוף לסלק את הרעלים הצבורים בו, לשקם את הנזקים שנגרמו מהם ולחדש את איבריו וכוחותיו (מכיוון שהנפש והגוף קשורים אחד בשני, גם הנפש תרוויח מבריאות הגוף).

היסודות החשובים ביותר עבורנו בטיפול בחולים הם, אבחנה מדויקת של הסיבות שגרמו את המחלה, ומתן טיפול מותאם אישית לאדם עצמו, עפ"י תנאיו הגופניים, הנפשיים והסוציאליים הייחודיים לו.

הטיפול בקליניקת 'ארץ החיים'  מעניק למטופלים שלנו אבחון מקצועי, תפריט מותאם אישית, הדרכות ריפוי טבעיות ומעקב וליווי אישי עד ההחלמה השלמה.

קליניקת 'ארץ החיים' היא המקום האידיאלי, בו תוכל להבריא לצמיתות מהתחלואים מהם אתה סובל,  להאריך ימים באיכות חיים, ובמקרים רבים אף להפטר מסל הכדורים, הטיפולים הרפואיים והסבל המיותר, שבוודאי אינך רוצה שילוו אותך לשארית ימיך.

בדורנו אנו, אשר מחלות הגוף והנפש מתפשטות כמגפה, ובמיוחד המחלה הארורה רח"ל;
שמירת הבריאות הינה אחד מן הדברים החשובים ביותר בהם צריכים להתמקד האדם הפרטי והאנושות כולה.

כבר ברור לכל בר דעת שהרפואה הקונבנציונלית אינה מרפא שום מחלה אלא רק מעכבת את ההחמרה או הקץ במקרה הטוב,
או מחמירה את המצב ומביאה לחולאים נוספים במקרה הפחות טוב (והיותר שכיח).

העיקרון המרכזי בחכמת הרפואה הטבעית אומר שאין מחלה ללא סיבה!
כל חולי הינו תוצאה של הפרת חוקי הטבע (ברמת הגוף והנפש) וכמ"ש גדול הרופאים,
הרמב"ם ז"ל בסיכום משנת הרפואה שלו (דעות פ"ד, ה"כ):

"כל המנהיג עצמו בדרכים אלו שהורנו – אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימיו עד שיזקין הרבה וימות,
ואינו צריך לרופא, ושיהיה גופו שלם ועומד על בוריו כל ימיו".

"דרכים אלו" הינן דרכי הבריאות הטבעית האמונה על חוקי הטבע הפשוטים והמוכנים לכל אדם החפץ בחיים.

עיקרה של תורת הבריאות הטבעית הינה ללמד ולחנך את האדם לאורח חיים בריא וללא מחלות כלל.
אמנם, היה והאדם כבר חלה במחלה מסוימת,
אזי באה הרפואה הטבעית ואומרת שאין לדכות את המחלה ע"י תרופות וכד' אלא להבין שהיא בעצמה תהליך החלמה (ולכן הינן אותן אותיות).
כל חכמתה של הבריאות הטבעית היא רק לסייע לטבע לעשות את שלו ולהשיב את האדם לבריאותו הטבעית והאיתנה.

לתובנה זו ישנם מקורות רבים, ההולכים ומאוששים יותר ויותר ע"י המדע,
ביניהם לשון המקובל רמד"ו:

"הנה כבר ידוע שהטבע הוא המרפא את תחלואי הגוף,
כי הטבע עולה(בגימטריה) כמנין אלקים, והרופא החכם לא תהיה כל מגמתו כי אם לסייע את הטבע".

וכפי שכתב הרמב"ם ז"ל (דעות פ"ד, ה"א): "הואיל והוויית הגוף בריא ושלם, מדרכי ה' הוא".

אחרי שהובהר עיקרון הברזל, שהגוף הוא המרפא את עצמו, כאשר ניתנים לא התנאים הנכונים,
יובהר עיקרון נוסף והוא שעיקר הבריאות ויכולת ההחלמה של האדם תלויים במזונותיו.

כפי שכתב מגדולי הרופאים, סוקרטס: "לעולם יהיו מזונותיך תרופותיך".

אורח החיים הלא מאוזן וההרגלים הרעים ברמת הגוף והנפש יוצרים בגוף האדם רעילות הקרויה טוקסמיה.
הטוקסמיה היא ראשית ואם כל המחלות כולן.

עיקר תכליתה של הבריאות הטבעית הינה לנקות את הגוף מן הטוקסמיה שהצטברה בו.

הניקוי נעשה בפועל ע"י תפריטים שונים של ניקוי,
ובמקרה הצורך ע"י העצמת הנפש לאיזון ולשמחה, מה שהכרחי ומסייע להזרמת האנרגיה העצבית (התקועה), המניעה בפועל את הניקוי.

בטיפול הטבעי, ראשית כל אנו מאבחנים את הסיבות הגופניות והנפשיות להתפתחות המחלה הספציפית ומשתדלים להסירם. לאחר מכן, אנו מנחים את האדם לאורח חיים בריא עפ"י משנת תורת הבריאות הטבעית – המבוססת בעיקר על תזונה נכונה, הלכות אכילה נכונות, פעילות גופנית מותאמת אישית, תרגילי נשימה, מנוחה מספקת וכו'.

ישנו ידע רב שיש לדעת בנושא שמירת הבריאות וההחלמה, הרבה מן הידע יועבר למטופל במהלך הטיפול והליווי ובהתאם למצבו וצרכיו. כמובן שישנן הנחיות שונות לכל מחלה ולכל אדם עפ"י שכלול כל הפרטים שאובחנו.

הצלחתה הכמעט מוחלטת של הבריאות הטבעית מוכיחה ומדברת בעד עצמה. מדי יום ביומו אנו מתבשרים מאנשים שהחלימו בשיטתנו ממחלות כגון יתר לח"ד, עודף כולסטרול, סכרת נעורים ומבוגרים, אסטמות שונות, אלרגיות, מגרנות, דלקות מפרקים, מחלות כבד, פסוריאזיס, מחלות מעיים, דלקות שונות וכו'. כולם החלימו ללא יוצא מן הכלל ללא שום תרופות אלא עפ"י שיטת הבריאות הטבעית בלבד.

עוד יש לציין שתורת הבריאות הטבעית אינה דוגלת אף בכל מיני שיטות "טבעיות" שונות הקריות "רפואה אלטרנטיבית" או/ו בכל מיני "תוספים" למיניהם. הטבע עצמו הוא המרפא היחידי כאשר ניתנים לו את התנאים הראויים!

כמובן שישנם מקרים שהחמירו דיים עד כדי כך שמחייבים התערבות של טיפול קונבנציונלי על מנת לייצב את האדם. אמנם, מכאן ואילך תפקידה של הרפואה הטבעית לסייע לגוף להשתקם במיטבו ולמנוע מן האדם לחזור ולחלות שנית בעתיד.

עיקר העיקרים הוא, ההבנה שהאדם עצמו הוא נפשו אשר מלובשת בגופו, הרי שמצבו הנפשי של האדם משפיע ביותר על תפקוד ובריאות גופו, וכפי שכתב הרמב"ם ז"ל (הנהגת הבריאות, השער השלישי, {12-19}):

"כי ההפעלות הנפשיות ישנו הגוף שינויים גדולים".

"ובעבור זה ציוו הרופאים להשגיח בתנועות הנפשיות ולהסתכל בהם תמיד…כי בזה תיארך בריאות הבריא, והוא הקודם ברפואת כל חולה".

על מנת להצליח בתהליך הניקוי וההחלמה, או בכלל, לבחור לחיות אורח חיים מודע ובריא, יש לייצר תודעה המאפשר זאת. אדם אשר מצבו הנפשי רעוע לא יוכל להתמיד ולעמוד בדרך זו לאורך זמן, וגם אם יצליח, מכיוון שנפשו שרויה בעצבות, לחצים פחדים וכד', האנרגיה העצבית הנצרכת לנקותו את גופו ולשקם את אבריו תהא משותקת והתוצאות הרצויות לא יושגו.

לכן, בטיפולי אני שם דגש רב, מחד להתאים את התפריט למסוגלותו הגופנית והנפשית של המייחל להחלים, ומאידך לסייע לו ברפואת נפשו ובבנין חשיבה יציבה ומבוררת אשר תאפשר לו להתקדם בדרך כראוי ולהשיג את בריאותו השלמה ואת אור חייו הייחודי לו.

כאשר האדם מקבל על עצמו את שיטת הבריאות הטבעית, בשלבים הראשונים כאשר הגוף פולט מתוכו את הרעלים שהצטברו בו במשך השנים, עלול הדבר להתבטא בסימפטומים שונים, כגון: חולשה כללית, ירידה במשקל, בחילות, שיעול, חום וכו' וכן בדכדוך קל. תופעות אלו קרויים "משבר החלמה". לשם כך נועד הליווי.

לאחר פגישתי עם המטופל אנו ממשיכים לשמור על קשר טלפוני ישיר במטרה לתמוך במטופל, להסביר לו על התהליכים שעובר ולהנחותו כיצד להתמודד ולהמשיך.

ישנם מקרים בהם האדם מתעורר לפתור נושאים נפשיים כאובים בחייו או בכלל ברצון להתקדם ולהתפתח בצורה רחבה יותר, לשם כך נועד תהליך האימון היהודי, אשר בעצם משלים את הטיפול היסודי – גוף ונפש.

כל המנהיג עצמו בדרכים אלו שהורנו – אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימיו עד שיזקין הרבה וימות, ואינו צריך לרופא, ושיהיה גופו שלם ועומד על בוריו כל ימיו

(רמב"ם)